翻訳と辞書 |
ポスト・ディスコ
ポスト・ディスコ(英:Post-disco)は、1970年代後期から1980年代初期まで続いたディスコ・ミュージックの死後に続いたポピュラー音楽史における重要な時代である〔"Though it makes sense to classify any form of dance music made since disco as post-disco, each successive movement has had its own characteristics to make it significantly different from the initial post-disco era, whether it's dance-pop or techno or trance." — Allmusic〕〔Reynolds, Simon (2009) ''Grunge's Long Shadow '' - In praise of "in-between" periods in pop history (Slate, MUSIC BOX). Retrieved on 2-2-2009"〕。 音楽の傾向は、DJやプロデューサーによって、ダンス・ポップ〔Slant Magazine | Music | 100 Greatest Dance Songs. Retrieved on 2-2-2009〕〔Smay, David & Cooper, Kim (2001). ''Bubblegum Music Is the Naked Truth: The Dark History of Prepubescent Pop, from the Banana Splits to Britney Spears'': "... think about Stock-Aitken-Waterman and Kylie Minogue. Dance pop, that's what they call it now — Post-Disco, post-new wave and incorporating elements of both." Feral House: Publisher, p. 327. ISBN 0922915695.〕やブギ〔、イタロ・ディスコ〔に象徴されるようにより電子化、実験的なものだった。テクノとハウスはポスト・ディスコから定着した〔〔AllMusic - explore music... House: "House music grew out of the post-disco dance club culture of the early '80s." Retrieved on 12-27-2009〕〔St. John, Graham (2004), ''Rave Culture and Religion'', p. 50, ISBN 0415314496, " house music. As a post-disco party music, house features a repetitive 4/4 beat and a speed of 120 or more beats per minute..."〕。 == 歴史 == ディスコ・デモリッション・ナイト以降、ディスコ・ミュージックはラジオ局からエアプレイを敬遠されるようになり、代わってレゲエ、パンク・ロック、ニュー・ウェイヴなどが演奏されるようになった。ディスコ・ミュージックの主流レーベルであるカサブランカ・レコード、TKレコード、RSOレコードは経営難に陥った。しかし、Hi-NRG、フリースタイル、イタロ・ディスコ、ブギーといった新しいスタイルにディスコ・ミュージックは分裂しながら生き残っていった〔〔Serwer, Jesse (2009) XLR8R : Jesse Serwer in a interview with Dam-Funk. Retrieved on 2-2-2010.〕。 ポスト・ディスコへの転換点となるアルバムはマイケル・ジャクソンの『オフ・ザ・ウォール』(プロデューサー:クインシー・ジョーンズ)で、R&Bやダンス・ミュージックの方向を確立し、大勢の若いプロデューサーに影響を与えた〔http://www.danceclassics.net/producers.htm〕。ファンク・バンドのパーラメント-ファンカデリックは、1980年代と1990年代に多くのポスト・ディスコとポスト・パンクの音楽を制作した〔Parliament/Funkadelic. (2009). In Student's Encyclopædia : "Combining funk rhythms, psychedelic guitar, and group harmonies with jazzed-up horns, Clinton and his ever-evolving bands set the tone for many post-disco and post-punk groups of the 1980s and 1990s.". Retrieved August 15, 2009, from Britannica Student Encyclopædia.〕。
抄文引用元・出典: フリー百科事典『 ウィキペディア(Wikipedia)』 ■ウィキペディアで「ポスト・ディスコ」の詳細全文を読む
スポンサード リンク
翻訳と辞書 : 翻訳のためのインターネットリソース |
Copyright(C) kotoba.ne.jp 1997-2016. All Rights Reserved.
|
|