|
===================================== 〔語彙分解〕的な部分一致の検索結果は以下の通りです。 ・ ー : [ちょうおん] (n) long vowel mark (usually only used in katakana)
ギルバート・アンド・サリヴァン(''Gilbert and Sullivan'' ) は、ヴィクトリア朝時代、リブレティストのウィリアム・S・ギルバート(1836年–1911年)と作曲家のアーサー・サリヴァン(1842年–1900年)が劇作を製作するために組んだパートナーシップ。1871年から1896年の間に2人は『''H.M.S. Pinafore'' 』、『''The Pirates of Penzance'' 』、『ミカド』などコミック・オペラ14作を製作した〔Davis, Peter G. ''Smooth Sailing'' , ''New York'' magazine, 21 January 2002, accessed 6 November 2007〕。 台詞を執筆するギルバートは、妖精がイギリス貴族と交際したり、いちゃつきは死罪だったり、ゴンドラの船頭が王様になったり、悪事を働いていた海賊が貴族になるなど、空想上のめちゃくちゃな(''topsy-turvy'' )世界を作り出した〔Leigh, Mike. "True anarchists" , ''The Guardian'', 4 November 2007, accessed 6 November 2007〕。ギルバートより6歳若いサリヴァンは作曲を行ない、ユーモアと哀愁を兼ね備えた忘れがたいメロディを作り出した〔"Form and symmetry he seems to possess by instinct; rhythm and melody clothe everything he touches; the music shows not only sympathetic genius, but sense, judgement, proportion, and a complete absence of pedantry and pretension; while the orchestration is distinguished by a happy and original beauty hardly surpassed by the greatest masters." Sir George Grove. "Arthur Sullivan 1842–1900" , ''The Musical Times'', December 1900, accessed 28 October 2007〕 〔Gian Andrea Mazzucato in ''The Musical Standard'' of 30 December 1899: " ... will ... be classed among the epoch-making composers, the select few whose genius and strength of will empowered them to find and found a national school of music, that is, to endow their countrymen with the undefinable, yet positive means of evoking in a man's soul, by the magic of sound, those delicate nuances of feeling which are characteristic of the emotional power of each different race." Quoted in the ''Sir Arthur Sullivan Society Journal'', No. 34, Spring 1992, pp. 11–12〕。 彼らのオペラは幅広い客層に受け入れられ、長年世界的成功を収め、現在も英語圏で上演され続けている〔Bradley (2005), Chapter 1〕〔Hewett, Ivan. "The Magic of Gilbert and Sullivan" . ''The Telegraph'', 2 August 2009, accessed 14 April 2010.〕。20世紀の間、ギルバートとサリヴァンは革新を続け、ミュージカル界の発展に影響を与えた〔[Downs, Peter. "Actors Cast Away Cares", ''Hartford Courant'', 18 October 2006〕。彼らのオペラは政治論、文学、映画、テレビに影響を与え、ユーモアのある人々によって広くパロディやパスティーシュが行なわれている。プロデューサーのリチャード・ドイリー・カーテはギルバートとサリヴァンを引き合わせ、彼らのコラボレーションを支援した〔Crowther, Andrew. [http://diamond.boisestate.edu/gas/articles/html/quarrel.html "The Carpet Quarrel Explained"], ''The Gilbert and Sullivan Archive'', 28 June 1997, accessed 6 November 2007〕。1881年、彼は後にサヴォイ・オペラとして知られるようになる彼らの作品を上演するためのサヴォイ劇場を建て、1世紀以上ギルバートとサリヴァンの作品の上演およびプロモーションのためのドイリー・カーテ・オペラ・カンパニーを組織した。'Gilbert and Sullivan'' ) は、ヴィクトリア朝時代、リブレティストのウィリアム・S・ギルバート(1836年–1911年)と作曲家のアーサー・サリヴァン(1842年–1900年)が劇作を製作するために組んだパートナーシップ。1871年から1896年の間に2人は『''H.M.S. Pinafore'' 』、『''The Pirates of Penzance'' 』、『ミカド』などコミック・オペラ14作を製作した〔Davis, Peter G. ''Smooth Sailing'' , ''New York'' magazine, 21 January 2002, accessed 6 November 2007〕。 台詞を執筆するギルバートは、妖精がイギリス貴族と交際したり、いちゃつきは死罪だったり、ゴンドラの船頭が王様になったり、悪事を働いていた海賊が貴族になるなど、空想上のめちゃくちゃな(''topsy-turvy'' )世界を作り出した〔Leigh, Mike. "True anarchists" , ''The Guardian'', 4 November 2007, accessed 6 November 2007〕。ギルバートより6歳若いサリヴァンは作曲を行ない、ユーモアと哀愁を兼ね備えた忘れがたいメロディを作り出した〔"Form and symmetry he seems to possess by instinct; rhythm and melody clothe everything he touches; the music shows not only sympathetic genius, but sense, judgement, proportion, and a complete absence of pedantry and pretension; while the orchestration is distinguished by a happy and original beauty hardly surpassed by the greatest masters." Sir George Grove. "Arthur Sullivan 1842–1900" , ''The Musical Times'', December 1900, accessed 28 October 2007〕 〔Gian Andrea Mazzucato in ''The Musical Standard'' of 30 December 1899: " ... will ... be classed among the epoch-making composers, the select few whose genius and strength of will empowered them to find and found a national school of music, that is, to endow their countrymen with the undefinable, yet positive means of evoking in a man's soul, by the magic of sound, those delicate nuances of feeling which are characteristic of the emotional power of each different race." Quoted in the ''Sir Arthur Sullivan Society Journal'', No. 34, Spring 1992, pp. 11–12〕。 彼らのオペラは幅広い客層に受け入れられ、長年世界的成功を収め、現在も英語圏で上演され続けている〔Bradley (2005), Chapter 1〕〔Hewett, Ivan. "The Magic of Gilbert and Sullivan" . ''The Telegraph'', 2 August 2009, accessed 14 April 2010.〕。20世紀の間、ギルバートとサリヴァンは革新を続け、ミュージカル界の発展に影響を与えた〔[Downs, Peter. "Actors Cast Away Cares", ''Hartford Courant'', 18 October 2006〕。彼らのオペラは政治論、文学、映画、テレビに影響を与え、ユーモアのある人々によって広くパロディやパスティーシュが行なわれている。プロデューサーのリチャード・ドイリー・カーテはギルバートとサリヴァンを引き合わせ、彼らのコラボレーションを支援した〔Crowther, Andrew. [http://diamond.boisestate.edu/gas/articles/html/quarrel.html "The Carpet Quarrel Explained"], ''The Gilbert and Sullivan Archive'', 28 June 1997, accessed 6 November 2007〕。1881年、彼は後にサヴォイ・オペラとして知られるようになる彼らの作品を上演するためのサヴォイ劇場を建て、1世紀以上ギルバートとサリヴァンの作品の上演およびプロモーションのためのドイリー・カーテ・オペラ・カンパニーを組織した。' ) は、ヴィクトリア朝時代、リブレティストのウィリアム・S・ギルバート(1836年–1911年)と作曲家のアーサー・サリヴァン(1842年–1900年)が劇作を製作するために組んだパートナーシップ。1871年から1896年の間に2人は『''H.M.S. Pinafore'' 』、『''The Pirates of Penzance'' 』、『ミカド』などコミック・オペラ14作を製作した〔Davis, Peter G. ''Smooth Sailing'' , ''New York'' magazine, 21 January 2002, accessed 6 November 2007〕。 台詞を執筆するギルバートは、妖精がイギリス貴族と交際したり、いちゃつきは死罪だったり、ゴンドラの船頭が王様になったり、悪事を働いていた海賊が貴族になるなど、空想上のめちゃくちゃな(''topsy-turvy'' )世界を作り出した〔Leigh, Mike. "True anarchists" , ''The Guardian'', 4 November 2007, accessed 6 November 2007〕。ギルバートより6歳若いサリヴァンは作曲を行ない、ユーモアと哀愁を兼ね備えた忘れがたいメロディを作り出した〔"Form and symmetry he seems to possess by instinct; rhythm and melody clothe everything he touches; the music shows not only sympathetic genius, but sense, judgement, proportion, and a complete absence of pedantry and pretension; while the orchestration is distinguished by a happy and original beauty hardly surpassed by the greatest masters." Sir George Grove. "Arthur Sullivan 1842–1900" , ''The Musical Times'', December 1900, accessed 28 October 2007〕 〔Gian Andrea Mazzucato in ''The Musical Standard'' of 30 December 1899: " ... will ... be classed among the epoch-making composers, the select few whose genius and strength of will empowered them to find and found a national school of music, that is, to endow their countrymen with the undefinable, yet positive means of evoking in a man's soul, by the magic of sound, those delicate nuances of feeling which are characteristic of the emotional power of each different race." Quoted in the ''Sir Arthur Sullivan Society Journal'', No. 34, Spring 1992, pp. 11–12〕。 彼らのオペラは幅広い客層に受け入れられ、長年世界的成功を収め、現在も英語圏で上演され続けている〔Bradley (2005), Chapter 1〕〔Hewett, Ivan. "The Magic of Gilbert and Sullivan" . ''The Telegraph'', 2 August 2009, accessed 14 April 2010.〕。20世紀の間、ギルバートとサリヴァンは革新を続け、ミュージカル界の発展に影響を与えた〔[Downs, Peter. "Actors Cast Away Cares", ''Hartford Courant'', 18 October 2006〕。彼らのオペラは政治論、文学、映画、テレビに影響を与え、ユーモアのある人々によって広くパロディやパスティーシュが行なわれている。プロデューサーのリチャード・ドイリー・カーテはギルバートとサリヴァンを引き合わせ、彼らのコラボレーションを支援した〔Crowther, Andrew. [http://diamond.boisestate.edu/gas/articles/html/quarrel.html "The Carpet Quarrel Explained"], ''The Gilbert and Sullivan Archive'', 28 June 1997, accessed 6 November 2007〕。1881年、彼は後にサヴォイ・オペラとして知られるようになる彼らの作品を上演するためのサヴォイ劇場を建て、1世紀以上ギルバートとサリヴァンの作品の上演およびプロモーションのためのドイリー・カーテ・オペラ・カンパニーを組織した。 == コラボレート作品 == === 主な作品およびオリジナル・ロンドン公演上演回数 === * ''Thespis''/''The Gods Grown Old'' (1871年) 63回 * ''Trial by Jury'' (1875年) 131回 * ''::en:The Sorcerer 抄文引用元・出典: フリー百科事典『 ウィキペディア(Wikipedia)』 ■ウィキペディアで「ギルバート・アンド・サリヴァン」の詳細全文を読む スポンサード リンク
|